Do tej pory w NOKu odbyło się już kilka warsztatów w ramach powstawania strategii rozwoju ośrodka. Wspólnie z mieszkańcami Nadarzyna tworzyliśmy mapy, na którym zaznaczaliśmy najważniejsze grupy społeczne, miejsca i instytucje w gminie, zastanawialiśmy się nad idealnym domem kultury, a także nad najważniejszymi problemami NOK-u. Zbieraliśmy informacje również podczas akcji animacyjnych na targu i pikniku z okazji Dnia Dziecka. Pod koniec października odbył się warsztat, na którym za pomocą metody poszerzania pola wymyślaliśmy, co może się dziać w domu kultury.
Na podstawie wszystkich tych działań powstała lista zagadnień ważnych dla Nadarzyńskiego Ośrodka Kultury, obszarów niewiedzy, których zgłębienie umożliwi stworzenie dobrej strategii rozwoju dla NOKu. Wśród tych tematów znalazły się między innymi takie grupy jak młodzież, rowerzyści, osoby niepełnosprawne, nowi mieszkańcy gminy, a także takie kwestie jak problem z komunikacją i transportem na terenie gminy. Do diagnozy wybraliśmy trzy najważniejsze zdaniem uczestników warsztatów zagadnienia. W toku dyskusji i głosowania zdecydowaliśmy, że będą to: młodzież, rodzice i kwestia stworzenia w NOK-u świetlicy, czyli miejsca do swobodnego spędzania czasu.
Na warsztacie 8 listopada zastanawialiśmy się czego dokładnie chcemy dowiedzieć się w trakcie diagnozy. Jeśli chodzi o młodzież, dla pracowników NOK-u ważne jest między innymi to, czym można by ją zainteresować i czy ma czas wolny, aby korzystać z oferty ośrodka. W przypadku rodziców, zbadamy zarówno zapotrzebowanie na zajęcia skierowane do nich, jak i dotrzemy do rodziców, którzy nie przyprowadzają dzieci do NOK-u. Trzecim obszarem, który będziemy badać jest potencjał miejsca wspólnego (świetlicy) w NOK-u.
Następnie wybraliśmy metody badawcze. Aby dotrzeć do młodzieży, skorzystamy z metody fotodzienniczka – poprosimy kilku młodych ludzi o stworzenie mini fotoreportażu z swojego tygodnia. Rodzicom czekającym na pociechy podczas zajęć w NOK-u zadamy „wiszące pytanie”, a zapotrzebowanie na świetlicę w Nadarzynie zgłębimy między innymi dzięki ankiecie w szkołach.